Aktualności

14-12-2011Międzynarodowa promocja polskich M E B L I

Wielki sukces Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich - materiał z konferencji prasowej.

 

Polski przemysł meblarski otrzymał znaczące wsparcie rządowe na promocję na rynkach międzynarodowych.

Na przestrzeni ostatnich 20 lat osiągnął on znaczący sukces – awansował do ścisłego grona liderów eksportu mebli na świecie. Blisko 90% mebli  wyprodukowanych w Polsce trafia na eksport!

Oczywiście osiągnięcie tego niezaprzeczalnego sukcesu nie byłoby możliwe bez wieloletnich tradycji i wspólnego wysiłku wielu przedsiębiorców zarówno z firm dużych, jak i licznego grona firm małych i średnich, w większości firm rodzinnych

Niestety dla zagranicznego dystrybutora, meble eksportowane z Polski wciąż nie istnieją pod marką producenta. Dlatego też słabością polskiego meblarstwa jest brak wspólnej marki polskich mebli. Jej kreowanie to proces żmudny i bardzo kosztowny.

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli od wielu lat starała się zainteresować Rząd połączeniem wysiłków w promocji mebli i polskiej gospodarki. Nigdy bowiem produkt nie jest wyżej oceniany niż kraj z którego pochodzi.  
 
Teraz branża meblarska będąca na pierwszym miejscu, wśród 15 gałęzi przemysłu, wytypowanych przez Ministerstwo Gospodarki, do objęcia wsparciem finansowym w ramach działania 6.5 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka ma ogromne szanse rozpocząć w najbliższych miesiącach realizację takiego ważnego wsparcia.

Meblarze są wreszcie bliscy zrealizowania swoich dążeń.

Podstawowym instrumentem budowania naszej marki za granicą będzie spójny, profesjonalnie przygotowany i konsekwentnie wdrażany branżowy program promocji branży meblarskiej. Do realizacji tego programu potrzebne jest oczywiście zaangażowanie i wieloletnie doświadczenie przedsiębiorców. To przedsiębiorcy za własne pieniądze prowadzili do tej pory promocję mebli. Teraz w połączeniu z pieniędzmi publicznymi będzie można ten efekt zwielokrotnić i utrwalić. Motywem przewodnim kampanii promującej polskie meble będą przykłady dobrych polskich producentów mebli, którzy produkują towary i usługi o najwyższej jakości.

Na początku grudnia 2011 roku nastąpiło rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na przygotowanie oraz realizację koncepcji branżowego programu promocji branży meblarskiej w ramach realizowanego przez Ministerstwo Gospodarki projektu systemowego pn. „Promocja polskiej Gospodarki na rynkach międzynarodowych” Działanie 6.5 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Projekt będzie realizowało konsorcjum MTP i OIGPM . Trwają obecnie prace nad przygotowaniem do podpisania umowy pomiędzy Konsorcjum i MG.

Jakie działania będą ujęte w branżowym programie promocji?

•    Po pierwsze, będą to działania objęte pomocą publiczną dla przedsiębiorców (jako jeden oddzielny komponent A). Oczekuje się, że w środowisku meblarzy takie działania jak targi, misje wyjazdowe oraz szkolenia  wzbudzą duże zainteresowanie. MG w ramach wspominanych wyżej działań promocyjnych zaplanowało udział w następujących imprezach targowo- wystawienniczych:„Imm Cologne”, Niemcy, Kolonia; „MOW”, Bad Salzuflen, Niemcy; „Meble”, Moskwa, Rosja; „KIFF”, Kijów, Ukraina; „Salon du Meble”, Paryż, Francja; “Interiors”, Birmingham; Wielka Brytania; „Meble Polska”, Poznań, Polska; „Home Decor Targi Wnętrz”, Poznań, Polska.

Tu przedsiębiorcy, którzy spełnią wymagania projektu i wezmą w nim udział będą mogli liczyć na 75 proc. dofinansowania kosztów kwalifikowanych uczestnictwa w wystawach i targach, a jedynym ograniczeniem będzie pułap pomocy de mini mis.

•    Po drugie będą to działania o charakterze promocji ogólnej (jako drugi komponent B ), w 100 proc. finansowane z budżetu programu. Dzięki temu będzie można dotrzeć do różnych odbiorców, w tym także do przedstawicieli grup zakupowych, handlowców, sieci, pośredników. Wymagać to będzie również działań o charakterze wydawniczym, kampanii reklamowych, itp.

W komponencie tym MG zaplanowało zorganizowanie między innymi: konferencji poświęconych branży meblarskiej w każdym z następujących krajów: Niemcy, Ukraina, Rosja, Francja, Wielka Brytania; dwóch wizyt studyjnych dla dziennikarzy reprezentujących media branżowe z każdego z następujących krajów: Niemcy, Ukraina, Rosja, Francja, Wielka Brytania; dwóch wizyt studyjnych dla zagranicznych kontrahentów branży meblarskiej  oraz przedstawicieli sieci kupieckich z każdego z wymienionych krajów: Niemcy, Ukraina, Rosja, Francja, Wielka Brytania..

Na jakie wsparcie finansowe można liczyć?

W świetle rozstrzygniętego konkursu wsparcie z Ministerstwa Gospodarki w ramach obu komponentów łącznie ze wsparciem dla przedsiębiorców uczestniczących w projekcie będzie na poziomie około kilkunastu mln. zł. To powinno być wielkie, wspólne przedsięwzięcie służące Polsce, polskiej gospodarce i polskiemu przemysłowi meblarskiemu.

Marek Adamowicz Dyrektor Biura OIGPM.
 

wstecz
Copyright © 2004-2016 tartaki.com.pl Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu.